ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У КІБЕРСПОРТІ: ПЕРСПЕКТИВИ ТА ПРОБЛЕМИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/lexsportiva/2023.1.1Ключові слова:
штучний інтелект, кіберспорт, законодавство, комп'ютерні системи, стандарти, ігрова індустрія.Анотація
У статті проаналізовано питання щодо використання штучного інтелекту у кіберспорті. Зауважено, що факт того, що технологія AI стрімко розвивається в останні роки, її вплив на ігрову індустрію є особливо значним. З одного боку, ігри створені із розширеним штучним інтелектом дозволяють гравцям покращити ігровий досвід через створення більш цікавої гри (створення більш реалістичного віртуального середовища). З іншого, ігри з підтримкою штучного інтелекту забезпечують кращу ігрову механіку та дають змогу допомогти гравцям тренуватися та вдосконалювати свої навички. Дані обставини зумовлюють необхідність дослідження правового регулювання штучного інтелекту у кіберспорті. Окрему увагу у дослідженню приділено ролі ботів, що на основі штучного інтелекту можуть симулювати реальні сценарії та надавати гравцям можливість тренуватися та вдосконалювати свої навички та аналізу можливостей для надання гравцям зворотного зв’язку у режимі реального часу щодо їх продуктивності. Водночас проаналізовано складнощі правового регулювання використання штучного інтелекту у різних сферах життя, в тому числі у кіберспорті. Проаналізовано положення актів Європейського Союзу з даного питання. Зроблено висновок, що загалом, штучний інтелект відіграє важливу роль в індустрії кіберспорту. Так, оптимізування відеоігор за допомогою використання штучного інтелекту, навчання та аналітика допомагають гравцям стати більш конкурентоспроможними та створюють інструменти, необхідні для досягнення успіху команд. Однак, існують проблемні питання щодо правової регламентації та зловживань спортсменами. Підсумовано, що оскільки індустрія кіберспорту продовжує розвиватися, штучний інтелект залишається важливою складовою ігрового досвіду та існує необхідність адаптувати законодавство у відповідності із новими викликами.
Посилання
Pallavi Narang (2022) AI in eSports: Working, Factors, and Benefits. Idea Usher. https://ideausher.com/blog/ai-inesports/
Jeremy DSouza (2023) AI in Gaming | 5 Innovations Changing The Future of Gaming. Ngati. https://www.engati.com/ blog/ai-in-gaming 3. The Future of AI In Gaming (2023) Game designing. https://www.gamedesigning.org/gaming/ai-in-gaming/
Michiel Fierens, Jan De Bruyne (2020) Artificial Intelligence In Sports – The Legal And Ethical Issues At Play. Law in sport. https://www.lawinsport.com/topics/item/artificial-intelligence-in-sports-the-legal-and-ethical-issues-at-play
Gaming and AI are the future of education (2023) Malta Independent. https://www.independent.com.mt/ articles/2023-05-11/business-news/Gaming-and-AI-are-the-future-of-education-6736251782
Artificial Intelligence And Its Importance In eSports (2023) The Gamers Change Lives Podcast. https://www. gamerschangelivespodcast.com/blog/artificial-intelligence-and-its-importance-in-esports/
James G. Gatto (2023) How Generative AI Generates Legal Issues in the Games Industry. Lexology. https://www. lexology.com/library/detail.aspx?g=2be914eb-cfd0-410e-935a-ef06a857c3e7
How Artificial Intelligence is revolutionising Esports (2019) KPMG. https://kpmg.com/mt/en/home/insights/2019/04/ how-artificial-intelligence-is-revolutionising-esports.html
Enrico Bonadio, Alina Trapova (2023) Intellectual Property Law in Gaming and Artificial Intelligence. SSRN. https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4421726
Video Games, AI, and …the Law? (2022) JD SUPRA. https://www.jdsupra.com/legalnews/video-games-ai-and-thelaw- 9360356/
Ellwood-Hughes P.E. (2022) How can AI improve eSports?Entertainment focus. https://entertainment-focus. com/2022/04/07/how-can-ai-improve-esports/