ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА У СФЕРІ СПОРТУ: КОРУПЦІЙНІ РИЗИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЇХ ПОДОЛАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/lexsportiva/2024.1.2Ключові слова:
державно-приватне партнерство, спорт, корупція, бізнес, співпраця, публічна процедура, бізнес, інвестиціїАнотація
Розвиток спортивної інфраструктури та підтримка спорту на всіх рівнях є важливим елементом суспільного добробуту та здоров'я нації. Здорове суспільство неможливе без належної інфраструктури для активного дозвілля, тому забезпечення доступу до якісних спортивних послуг є одним з ключових завдань держави. У сучасних умовах, коли бюджетні ресурси обмежені, а спортивні об’єкти потребують суттєвої модернізації, державно-приватне партнерство (ДПП) виступає як ефективний інструмент залучення приватних інвестицій для фінансування спортивних проектів. Впровадження ДПП дозволяє значно пришвидшити будівництво та оновлення спортивних об’єктів, розширюючи можливості для розвитку спорту на різних рівнях, від дитячого до професійного. Однак, незважаючи на перспективність державно-приватного партнерства, існують значні корупційні ризики, що можуть знижувати ефективність реалізації таких проектів. Корупція здатна погіршувати якість спортивних об'єктів, призводити до невиправданого зростання вартості проектів та підривати довіру до партнерства між державою та приватним сектором. У зв'язку з цим надзвичайно важливим є вивчення причин виникнення корупційних ризиків у процесі впровадження ДПП у спортивній сфері та пошук шляхів їх подолання. Це дослідження присвячене аналізу сучасних тенденцій і перспектив розвитку державно-приватного партнерства у сфері спорту, зокрема з акцентом на вивчення корупційних ризиків, які виникають під час реалізації таких проектів. У роботі розглядаються основні виклики та проблеми, що перешкоджають ефективному розвитку ДПП у спортивній галузі, а також запропоновані можливі шляхи мінімізації корупційних загроз. Окрему увагу приділено аналізу міжнародного досвіду у сфері державно-приватного партнерства та можливостям його адаптації до українських реалій. Залучення найкращих світових практик до України може значно покращити прозорість та ефективність партнерства між державою та приватними інвесторами, сприяючи стійкому розвитку спортивної інфраструктури в країні.
Посилання
On public-private partnership: Law of Ukraine № 2404-VI of 01.07.2010. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2404-17#Text
On concession: Law of Ukraine No. 155-IX of 03.10.2019. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/155-20#Text)
PPP regime development in Armenia, Azerbaijan and Georgia: further regulatory efforts. Could stimulate private sector participation. (2021) URL: https://2021.lit-ebrd.com/wp-content/uploads/2021/04/law-in-transition-2021-english-PPP-REGIME-DEVELOPMENT-IN-ARMENIA-AZERBAIJAN-AND-GEORGIA.pdf
Oktavianus A., Mahani I., Meifrinaldi M. (2018) A Global Review of Public Private Partnerships Trends and Challenges for Social Infrastructure. MATEC Web of Conferences. https://www.researchgate.net/publication/322639023_A_Global_Review_of_Public_Private_Partnerships_Trends_and_Challenges_for_Social_Infrastructure
Baker C., El Ansari W., Crone D. (2017) Partnership Working in Sport and Physical Activity Promotion: An Assessment of Processes and Outcomes in Community Sports Networks. Public Policy and Administration. 32(2): 87– 109. URL: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0952076715625104?icid=int.sj-abstract.similar-articles.1