http://lexsportiva.in.ua/index.php/main/issue/feed Lex Sportiva 2024-04-12T09:49:35+03:00 Open Journal Systems <p>main</p> http://lexsportiva.in.ua/index.php/main/article/view/39 ЄВРОПЕЙСЬКИЙ СОЮЗ ЯК АКТОР ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ФІЗКУЛЬТУРНО-СПОРТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 2024-04-12T09:33:13+03:00 Вадим Рудольфович Барський cherdaklieva@npkmercury.com.ua <p>Наведені аргументи на користь позиції, що в результаті правової глобалізації, найбільш активними провайдерами якої на Європейському континенті є Рада Європи та Європейський Союз, поступово змінюється ставлення до одного з найважливіших принципів спортивного руху – автономія та саморегуляція. Стверджується, що виникнення Європейського Союзу призвело до змін меж публічно-правового втручання в автономні інститути соціального буття, такі як релігія, родина, спорт. Досліджуються історичні етапи, закономірності, інструменти та тенденції правового регулювання Європейським Союзом діяльності у сфері фізичної культури і спорту. Наводяться приклади використання ЄС різних інструментів «м’якого права» для формування меж автономії сучасного європейського спортивного руху та свободи діяльності у сфері фізичної культури і спорту. Доведено, що Європейський Союз поступово збільшує свою присутність у правовому полі фізичної культури і спорту, концентруючи свій правовий вплив не лише на забезпеченні свобод Єдиного європейського ринку, а й на інклюзивності у фізичній культурі і спорті, боротьбі з дискримінацією у спорті, запобіганні застосуванню допінгу у спорті, безпеці під час спортивних змагань тощо. В зв’язку з набуттям Україною 23 червня 2022 року статусу кандидата до Європейського Союзу вказується на необхідність системного дослідження ролі, яку грає Європейський Союз у правовому регулюванні діяльності у сфері фізичної культури і спорту. Розмірковується над потенціалом норм спортивного права Європейського Союзу для регулювання правовідносин, пов’язаних з діяльністю у сфері фізичної культури і спорту в Україні, зокрема публічне управляння фізичною культурою і спортом, експлуатація об'єктів спортивної інфраструктури, надання фізкультурно-спортивних послуг в Україні в контексті європейської інтеграції. Проаналізовано форми впливу права Європейського Союзу на правовідносини, пов’язані з фізкультурно-спортивною діяльністю в Україні. Вказується перешкоди для транспозиції норм права Європейського Союзу до законодавства України про фізичну культуру і спорт.</p> 2023-12-23T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://lexsportiva.in.ua/index.php/main/article/view/40 ВИКОРИСТАННЯ ПЛАТНИХ ПОСЛУГ У ОНЛАЙН-ВІДЕОІГРАХ ЯК СПОСІБ ПРИХОВАТИ КОРУПЦІЙНІ ЗЛОЧИНИ 2024-04-12T09:40:13+03:00 Ірина Віталівна Давидова cherdaklieva@npkmercury.com.ua Микола Миколайович Білошкурський cherdaklieva@npkmercury.com.ua <p>В юридичній практиці існує значна кількість прецедентів приховування факту надання та/або отримання неправомірної вигоди задля уникнення покарання за вчинення корупційного злочину. Необхідність виявлення і аналізу існуючих та потенційно можливих способів приховання корупційних діянь є основою превентивної антикорупційної діяльності, особливо, якщо вона реалізується в контексті цивільного та спортивного права. Метою дослідження є аналіз процесу приховання факту одержання (отримання) неправомірної вигоди шляхом використання онлайн-відеоігор та їх платних послуг у корупційних цілях. У ході аналізу основних проблем щодо запобігання та розслідування злочинів, здійснених у такий спосіб, встановлено відсутність жодних правочинів між сторонами корупційного протиправного діяння під час обміну ігровими предметами в онлайн-сервісі Steam для надання (отримання) неправомірної вигоди. Доведено, що в межах відкритого провадження у справі про корупційне правопорушення, відповідно до українського законодавства, основною проблемою правоохоронних органів стане відсутність доступу до історії обміну підозрюваних у онлайн-сервісі Steam та взаємодія з власником цього сервісу – компанією Valve, що у своїй господарській діяльності керується законодавством штату Вашингтон (США). Виявлено, що існує перешкода для встановлення факту корупційного правопорушення у можливості видалення особистих акаунтів Steam підозрюваними без згоди з власником онлайн-сервісу, в результаті чого повністю видаляється історія обміну як основний доказ, при цьому відновлення усіх операцій можливе лише у випадку, коли компанія Valve буде залучена свідком у кримінальному провадженні, що суттєво ускладнюється через міжнародний характер протиправного діяння. Обґрунтовано складність процедури доведення корупційного злочину в суді, оскільки невідомо, чи будуть прийняті докази у вигляді листування між сторонами правопорушеннями в онлайн-сервісі Steam або будь-якій онлайн-відеогрі, які не віднесено до соціальних мереж та сервісів електронного листування. Також доведення автентичності таких доказів може бути сумнівним через можливість їх коригування та підробки за допомогою функціоналу онлайн-сервісу Steam. Порушені у статті проблеми відкривають нові горизонти для вдосконалення антикорупційного законодавства та процесу, а тому є перспективою подальших досліджень авторів.</p> 2023-12-23T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024 http://lexsportiva.in.ua/index.php/main/article/view/41 ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ПУБЛІЧНОГО АДМІНІСТРУВАННЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ 2024-04-12T09:49:35+03:00 Людмила Віталіївна Романенко cherdaklieva@npkmercury.com.ua <p>У статті представлено перспективи розвитку публічного адміністрування фізичної культури та спорту в умовах військового стану та повоєнного відновлення. Розглянуто концепцію людино центризму і її вплив на стратегічні напрямки публічного адміністрування фізичної культури та спорту. Звернуто увагу на нагальну потребу у розмежуванні повноважень між Міністерством молоді та спорту України, Національним Олімпійським Комітетом, національними федераціями. Запропоновано конкретні механізми та рішення щодо державно-приватного партнерства у рамках відбудови та реконструкції спортивної інфраструктури, яка значно зруйнована внаслідок повномасштабного вторгнення з боку росії. У статті авторкою акцентується увага на тому, що на сьогодні відсутня військово-фізична підготовка як допризовної молоді так і осіб призовного віку. Звернуто увагу на нагальну потребу у розмежуванні повноважень між Міністерством молоді та спорту України, Національним Олімпійським Комітетом, національними федераціями. Запропоновано конкретні механізми та рішення щодо державно-приватного партнерства у рамках відбудови та реконструкції спортивної інфраструктури, яка значно зруйнована внаслідок повномасштабного вторгнення з боку росії. У статті авторкою акцентується увага на тому, що на сьогодні відсутня військово-фізична підготовка як допризовної молоді так і осіб призовного віку. З приводу цього надано обґрунтовані пояснення. У процесі дослідження висвітлено ряд питань, які виникли під час використання штучного інтелекту у сфері фізичної культури та спорту та перспективні вектори подальшого його впровадження. Досліджено окремі питання правового регулювання публічних (державних) послуг в сфері фізичної культури і спорту. А також, у процесі дослідження виявлено, що законодавче регулювання в умовах розмаїття форм власності та субʼєктів господарювання не встигає за розвитком відносин у галузі фізичної культури та спорту.</p> 2023-12-23T00:00:00+02:00 Авторське право (c) 2024